Harderwijk, 19 september 2013. Een tijd geleden las ik het Boek Bank To The Future van Simon Dixon, waarin hij beschrijft dat er zeven, zoals hij dat noemt highly disruptive technologies zijn, die ertoe leiden dat onze leven in rap tempo verandert. Dat zijn het worldwide web, de mobiele telefoon, peer to peer lending, crowd funding, social networks, digitaal geld en microfinanciering. Het goede aan de boodschap is, dat als je begrijpt hoe deze technologieën zich tot elkaar verhouden je in de toekomst altijd succesvol zult zijn. Vandaag kwam ik een andere ontwikkeling met mogelijkheden tegen. We zien de afgelopen jaren steeds meer mensen die via internet kopen en we zien, dat het winkelaanbod in de binnenstad verschraalt. Een antwoord hierop is FlexKom. Een klantenorganisatie die winkeliers klantenkaarten ter beschikking stelt, die zij aan hun klanten kunnen geven. Aan elke uitgegeven klantenkaart verdient de winkelier. Het is zowel lokaal als regionaal, waardoor je klanten uit je eigen stad aan je bindt en er wordt reclame gemaakt bij klanten via de mobiele telefoon voor aanbiedingen, waardoor het ook regionaal meer klanten oplevert. Een antwoord dat zowel goed is voor de winkeliers als de consumenten. Winkeliers levert het meer klanten op en de klanten levert het interessante kortingen op, omdat zij met zijn allen inkopen en daardoor kortingen kunnen bedingen. Meer weten? Kijk naar de onderstaande video.
Introductiefilm over FlexKom